https://www.kate.ro/

Prima pagina » Comunicat Octombrie 2009

Comunicat Octombrie 2009


Ka&Te Associates - Comunicat de Presa AI Octombrie 2009

Bucuresti, Octombrie 2009: 60% dintre companiile mici si mijlocii din Bucuresti externalizeaza serviciile de administare a infrastructurii IT, conform unui studiu al companiei de servicii si consultanta IT Ka&Te Associates, desfasurat pe un esantion de 200 de companii de tip IMM. Deoarece au un numar redus de calculatoare sau o infrastructura minima, aceste companii prefera sa externalizeze serviciile de suport IT, pentru a scadea costurile.

Numai 12,5% dintre companiile chestionate au departamente interne de IT sau angajati dedicati acestui domeniu, in vreme ce majoritatea companiilor participante la studiu – 79% - nu au un departament intern dedicat IT-ului sau angajati care sa indeplineasca sarcini de administrare a infrastructurii IT.

Cea mai importanta categorie evidentiata in urma studiului o reprezinta companiile care externalizeaza administrarea infrastructurii IT si primesc suport de la distanta. Astfel, 60% dintre companiile cu cifra de afaceri de pana la 50 milioane de euro prefera sa incredinteze administrarea infrastructurii lor IT unor companii pentru care aceasta reprezinta activitatea de baza.

Externalizarea administrarii infrastructurii IT aduce urmatoarele beneficii concrete pentru companii:
• Se reduc cu pana la 50% costurile de administrare a infrastructurii IT. Furnizorii de servicii externalizate de administrare a infrastructurii IT actioneaza ca o echipa care garanteaza exploatarea eficienta a echipamentelor, sistemelor si aplicatiilor folosite.
• Companiile se concentreaza pe activitatea lor de baza. Angajatii au mai mult timp sa se dedice domeniilor lor de activitate, in loc sa incerce sa rezolve probleme de IT, pentru ca primesc suport IT complet si continuu.
• Se obțin rezultate de business mai bune datorita faptului ca infrastructura IT lucreaza la un nivel de perfomanta maxim, se obtin cresteri de productivitate, iar companiile nu se mai confrunta cu opririle repetate ale fluxurilor de lucru datorate incidentelor informatice.

Criza economica a dus si la cresterea calitatii serviciilor, majoritatea companiilor intervievate declarand ca sunt multumite sau foarte multumite de serviciile primite din partea furnizorilor externi.

”Companiile romanesti incep sa devina constiente de cat de critica este functionarea infrastructurii IT pentru activitatea lor de baza. Fiecare incident informatic inseamna o pierdere de timp si de bani din partea companiilor, care nu mai pot functiona normal si nu isi mai pot indeplini obligatiile fata de clienti. Externalizarea administrarii infrastructurii IT asigura tocmai faptul ca procesele de baza din companii nu vor fi intrerupte pe o perioada prea mare in cazul unui incident informatic, iar pierderile vor fi minime. De asemenea, firmele care ofera astfel de servicii externalizate au expertiza necesara pentru a oferi suport IT in cele mai variate domenii: adminstrarea retelelor, serverelor sau a bazelor de date”, declara Cristian Stefanescu, General Manager Ka&Te Associates

Scroll to top