http://www.kate.ro/

Prima pagina » White papers » Web site-uri I

Web site-uri I

Web site-uri I

Web site-uri I - Ce este un site web?

Un site web se poate defini ca un set de pagini publicate pe internet, construite pe baza unei structuri predefinite. Obiectivul principal al unui site web este realizarea comunicatiei de marketing a unei companii in spatiul virtual.

Aspecte generale

Un site web trebuie sa isi stabileasca inca din faza conceptuala scopul si targetul. Trebuie evitat ca acesta sa fie privit ca o simpla "pagina pe internet", un site web este mai degraba un business in sine. Designul trebuie sa fie cat mai atractiv si, in functie de publicul target, interactiv.

Mai mult, un site web destinat afacerilor online trebuie sa raspunda la trei intrebari pentru a fi eficient: care sunt utilizatorii-tinta, care este scopul site-ului si cum poate fi creat site-ul, astfel incat sa isi indeplineasca scopul propus.

Elementele de grafica si de interactivitate ale unui site web sunt - sau ar trebui sa fie - dictate de scopul site-ului, respectiv de mesajul pe care paginile web il aude comunicat. Acest principiu se aplica chiar si la site-urile personale, insa cu unele amendamente. Paginile web personale sunt in general o oglinda a creatorului lor, in mod normal ele reflecta personalitatea, modul de a vedea anumite lucruri, opiniile si ideile celui care le-a produs.

Toate elementele paginii web respective, incluzand fondul, grafica, textul si culoarea lui, elementele de interactivitate si chiar cuvintele si expresiile folosite in text, trebuie sa contribuie la atmosfera pe care pagina web doreste sa o creeze si sa o comunice catre publicul tinta. Din punct de vedere tehnic, paginile web sunt create preponderent cu ajutorul limbajului HTML (Hypertext Markup Language) reprezentand in esenta un ansamblu de instructiuni folosite pentru a construi si reprezenta texte, imagini, link-uri sau orice alte componente ale unei pagini web.

La ora actuala site-urile web reprezinta forma cea mai comuna de proiectare si desfasurare a marketingului online. Elementele care se regasesc cel mai frecvent in continutul unei pagini web si care formeaza structura acesteia sunt urmatoarele:

  • titlul paginii: apare in bara de titlu a programului de navigare pe internet utilizat si are ca scop identificarea paginii si a continutului acesteia, precum si facilitarea cautarii acesteia in spatiul web;
  • subtitlurile (titlurile interne): servesc la structurarea logica a continutului paginii in sectiuni distincte, facilitand parcurgerea acesteia in raport cu interesul celui care o vizualizeaza;
  • continutul paginii: cuprinde informatiile pe care organizatia intentioneaza sa le transmita publicului tinta. Pentru prezentarea acestora se recomanda utilizarea de texte, imagini, elemente grafice, sunete sau alte elemente de continut, de obicei in combinatie, astfel incat efectul asupra publicului vizat sa fie maxim;
  • lista: nu se constituie atat intr-un element de continut cat mai ales intr-un mod de prezentare (formatare) care poate fi utilizat pentru structurarea optima si prezentarea informatiilor incluse in paginile web. Utilizarea acesteia confera mai multa claritate si concizie in prezentarea si urmarirea informatiilor incluse in paginile web;
  • hyperlink-urile: ofera posibilitatea urmaririi doar a acelor sectiuni de care este interesat "navigatorul" (in cadrul aceleiasi pagini), sau a unei redirectionari catre alte pagini (avand un continut similar sau asociat paginii vazute initial) sau chiar alte site-uri avand legatura directa cu continutul informatiilor prezentate in pagina accesata (vizualizata) initial;
  • informatiile de contact: numele, prenumele si elementele de identificare(adresa postala, numar de telefon sau fax, adresa de e-mail, etc.) ale persoanei (persoanelor) care au creat, administreaza sau detin site-ul web accesat.

De ce le mai multe ori structura unui site web include:

  • Pagina de introducere
  • Paginile de produs (serviciu)
  • Formularul de comanda
  • Chestionarul
  • Pagina de noutati
  • Newsletterul
  • Pagina FAQ

Bibliografie

Brunning, H., C. Cole and C. Huffington (1990). The Change Directory: Key Issues in Organizational Development and the Management of Change. Leicester: The BPS (DCP).
Bateson, G. (1972). Steps to an Ecology of Mind. New York: Ballantine.
Molich, R., and Nielsen, J. (1990). Improving a human-computer dialogue, Communications of the ACM 33, 3 (March), 338-348.
Nielsen, J., and Molich, R. (1990). Heuristic evaluation of user interfaces, Proc. ACM CHI'90 Conf. (Seattle, WA, 1-5 April), 249-256.
Nielsen, J. (1994a). Enhancing the explanatory power of usability heuristics. Proc. ACM CHI'94 Conf. (Boston, MA, April 24-28), 152-158.

Scroll to top