http://www.kate.ro/

Prima pagina » White papers » Web site-uri II

Web site-uri II

Web site-uri II

Web site-uri II - De ce este recomandata dezvoltarea unui site web

Din punct de vedere al promovarii companiei sau a unui produs/serviciu, crearea si dezvoltarea unui site web trebuie sa aiba ca suport existenta unor nevoi specifice, concrete, legate in cea mai mare parte de modul in care se desfasoara comunicatia de marketing a companiei.

Este esential de amintit in acest context ca un site web nu poate face minuni peste noapte in domeniul marketingului: in general, acesta nu creeaza produse, nu stabileste preturi, nu expediaza produse catre beneficiarul acestora, nu dubleaza notorietatea companiei si nu ii tripleaza instantaneu vanzarile.

In functie de modul in care este conceput si realizat, un site web poate contribui semnificativ la maniera in care o companie realizeaza schimbul de informatii cu mediul sau de business, in mod special cu clientii (efectivi si potentiali) si cu concurentii sai.

In primul caz este vorba despre furnizarea unui volum de informatii atractive si suficiente pentru a determina o reactie favorabila a clientilor: cumpararea sau comandarea produselor (serviciilor) promovate sau cel putin solicitarea de informatii suplimentare despre acestea.

In al doilea caz este vorba despre diferentierea companiei respective in raport cu competitorii sai in general si in special din punct de vedere al politicii de marketing.

Site-ul web al unei companii trebuie sa fie perceput ca un instrument de marketing online, cu caracter strategic, al acesteia. Acesta nu poate fi creeat pentru a raspunde unor necesitati de moment, pentru a limita sau elimina anumite situatii tactice nefavorabile, sau pentru ca, in ultima instanta, este la moda pentru "o firma care se respecta". Conceptul de website implica din partea unei companii, angajamentul clar pentru:

  • integrarea si utilizarea acestuia in politica de marketing a organizatiei;
  • alocarea unor resurse specifice (tehnologie, resurse materiale, oameni si timp) pentru actualizarea si extinderea continutului sau, precum si pentru optimizarea si promovarea continuua in mediul online.

 In continuare va supunem atentiei cateva intrebari ale caror raspunsuri se pot constitui intr-un ghid pentru compania dumneavoastra in incercarea de a crea un site web:

  • Este piata suficient de larga din punct de vedere al ariei pentru a presupune acoperirea acesteia si prin intermediul Internetului?
  • In ce masura consumatorul / utilizatorul potential are acces la internet si, respectiv, il utilizeaza pentru a obtine informatii sau a cumpara diferite produse sau servicii?
  • Este piata suficient de mare din punct de vedere al capacitatii sale pentru a asigura rentabilitatea promovarii si, eventual, vanzarii prin intermediul internetului a produselor si serviciilor companiei?
  • In ce masura produsele (serviciile) pentru care urmeaza sa fie creat site-ul pot fi promovate adecvat utilizand internetul si, ca instrument specific, site-ul web?
  • Dispune compania dumneavoastra de capacitatea logistica necesara pentru a expedia/presta efectiv produsele /serviciile promovate prin intermediul site-ului web?
  • Care va fi efectul generat asupra vanzarilor produselor/serviciilor prin crearea site-ului web?
  • Care va fi efectul generat asupra imaginii companiei dumneavoastra prin crearea site-ului web?

Bibliografie

Brunning, H., C. Cole and C. Huffington (1990). The Change Directory: Key Issues in Organizational Development and the Management of Change. Leicester: The BPS (DCP).
Bateson, G. (1972). Steps to an Ecology of Mind. New York: Ballantine.
Molich, R., and Nielsen, J. (1990). Improving a human-computer dialogue, Communications of the ACM 33, 3 (March), 338-348.
Nielsen, J., and Molich, R. (1990). Heuristic evaluation of user interfaces, Proc. ACM CHI'90 Conf. (Seattle, WA, 1-5 April), 249-256.
Nielsen, J. (1994a). Enhancing the explanatory power of usability heuristics. Proc. ACM CHI'94 Conf. (Boston, MA, April 24-28), 152-158.

Scroll to top