http://www.kate.ro/

Prima pagina » White papers » Web site-uri IV

Web site-uri IV

Web site-uri IV

Web site-uri IV - Structurarea unui site web

Modalitatea de structurare a unui site web se refera la navigarea in cadrul acestuia. O navigare intuitiva si usoara intre pagini presupune prezenta unui meniu de navigare in care sa fie afisate, printre altele, un link permanent catre pagina principala (de index) si link-uri catre paginile cele mai importante. Toate sectiunile unui site web trebuie sa se integreze armonios in structura per ansamblu, permitand astfel trecerea usoara de la o sectiune la alta, in perfecta armonie cu tematica site-ului si cu modalitatea de expunere general utilizata.

De foarte multe ori site-urile proaste sunt realizate atunci cand companiile nu au stabilit un public tinta, iar decizia este luata repede intr-o sedinta, de un oficial care se ghideaza dupa propriile dorinte. Ce este gresit aici? Faptul ca nu este esential sau interesant ce anume doreste cel care a luat decizia, pentru ca nu este vorba de satisfacerea nevoilor acestuia, ci despre satisfacerea nevoilor clientilor companiei respective.

Designul unui site web

Unul dintre cele mai importante elemente ale unui site web este designul. Un design “atractiv” este dezideratul fiecarei companii care-si construieste un site. Insa de multe ori, ceea ce este considerat atractiv, este total ineficient.

Designul are rolul de a pune in valoare informatia. Aceasta informatie poate fi sub forma de text, fotografii, harti sau alte elemente. Insa scopul designului nu este designul in sine. O animatie sau o combinatie de culori nu ar trebui puse acolo doar pentru ca se poate. Aceste elemente trebuie sa serveasca unui scop, sa transmita ceva. Iar daca un element de design ingreuneaza accesul la informatie, e mai bine sa fie eliminat.

Un continut informational bogat si de calitate

"Content is king" este o sintagma celebra care evidentiaza importanta textelor si a continutului in cadrul unui website. Concret, un site trebuie in primul rand sa aiba un continut original, bogat, interesant si actualizat periodic pentru a deveni popular in randul navigatorilor web. Un astfel de site va fi vizitat si revizitat frecvent, chiar daca aspectul sau grafic nu este neaparat de cea mai buna calitate. Materialele informative trebuie sa fie redactate intr-un stil direct, simplu si clar, usor de citit si fara fraze excesiv de lungi si complicate. Ele trebuie sa fie verificate pentru a nu contine greseli de ortografie.

Si in ceea ce priveste site-urile de tip magazin online informatiile sunt foarte importante, incluzand in acest aspect si prezentarea produselor. De exemplu, daca utilizatorul are o problema cu un produs achizitionat de pe un magazin online si vrea sa il returneze, utilizatorul va cauta pe homepage-ul site-ului respectiv un simplu link pe care sa il poata accesa pentru returnarea acelui produs. Unele site-uri web ar putea ingropa acest link in spatele unei pagini de „Service” sau „Suport”.

In afara de exemplele mai sus mentionate, in cazul unui site cu sectiune de vanzare este recomandat ca acesta sa fie construit dupa principiul fundamental conform caruia, atunci cand cineva doreste sa continue un proces (de exemplu, sa achizitioneze produse/servicii online) acesta trebuie sa simta ca exista o mare probabilitate sa duca la capat sarcina propusa si trebuie sa i se ofere dovezi evidente ca face progrese pentru indeplinirea obiectivului propus.

Conceperea continutului

O companie isi poate scrie singura continutul propriului site web sau poate prelua cu nota de copyright, un continut deja existent in cadrul altor surse de informatie in domeniu. Odata cu acumularea experientei in conceperea textelor, progresul in domeniul expunerii ideilor va deveni evident iar textele vor deveni mai concise si adaptate la scopul si obiectivele propuse.

Daca se considera ca resursele interne nu au pregatirea necesara sau pur si simplu nu au timp pentru a scrie materiale noi sau pentru a revizui materialele existente, se poate apela, evident, la serviciile unor specialisti (filologi sau jurnalisti spre exemplu), ori pur si simplu la baza de cunostinte in domeniu a unor persoane cu experienta. In primul caz se vor furniza redactorilor informatiile, iar ei se vor ingriji de partea stilistica a compozitiei. In cel de-al doilea caz, un specialist avand o solida expertiza intr-un anumit domeniu (segment de piata) va avea intotdeauna ceva de spus si va face acest lucru intr-un mod profesionial.

Bibliografie

Brunning, H., C. Cole and C. Huffington (1990). The Change Directory: Key Issues in Organizational Development and the Management of Change. Leicester: The BPS (DCP).
Bateson, G. (1972). Steps to an Ecology of Mind. New York: Ballantine.
Molich, R., and Nielsen, J. (1990). Improving a human-computer dialogue, Communications of the ACM 33, 3 (March), 338-348.
Nielsen, J., and Molich, R. (1990). Heuristic evaluation of user interfaces, Proc. ACM CHI'90 Conf. (Seattle, WA, 1-5 April), 249-256.
Nielsen, J. (1994a). Enhancing the explanatory power of usability heuristics. Proc. ACM CHI'94 Conf. (Boston, MA, April 24-28), 152-158.

Scroll to top