Web site-uri I - Ce este un site web?
Un site web se poate defini ca un set de pagini publicate pe internet, construite pe baza unei structuri predefinite. Obiectivul principal al unui site web este realizarea comunicatiei de marketing a unei companii in spatiul virtual.
Aspecte generale
Un site web trebuie sa isi stabileasca inca din faza conceptuala scopul si targetul. Trebuie evitat ca acesta sa fie privit ca o simpla "pagina pe internet", un site web este mai degraba un business in sine. Designul trebuie sa fie cat mai atractiv si, in functie de publicul target, interactiv.
Mai mult, un site web destinat afacerilor online trebuie sa raspunda la trei intrebari pentru a fi eficient: care sunt utilizatorii-tinta, care este scopul site-ului si cum poate fi creat site-ul, astfel incat sa isi indeplineasca scopul propus.
Elementele de grafica si de interactivitate ale unui site web sunt - sau ar trebui sa fie - dictate de scopul site-ului, respectiv de mesajul pe care paginile web il aude comunicat. Acest principiu se aplica chiar si la site-urile personale, insa cu unele amendamente. Paginile web personale sunt in general o oglinda a creatorului lor, in mod normal ele reflecta personalitatea, modul de a vedea anumite lucruri, opiniile si ideile celui care le-a produs.
Toate elementele paginii web respective, incluzand fondul, grafica, textul si culoarea lui, elementele de interactivitate si chiar cuvintele si expresiile folosite in text, trebuie sa contribuie la atmosfera pe care pagina web doreste sa o creeze si sa o comunice catre publicul tinta. Din punct de vedere tehnic, paginile web sunt create preponderent cu ajutorul limbajului HTML (Hypertext Markup Language) reprezentand in esenta un ansamblu de instructiuni folosite pentru a construi si reprezenta texte, imagini, link-uri sau orice alte componente ale unei pagini web.
La ora actuala site-urile web reprezinta forma cea mai comuna de proiectare si desfasurare a marketingului online. Elementele care se regasesc cel mai frecvent in continutul unei pagini web si care formeaza structura acesteia sunt urmatoarele:
De ce le mai multe ori structura unui site web include:
Bibliografie
Brunning, H., C. Cole and C. Huffington (1990). The Change Directory: Key Issues in Organizational Development and the Management of Change. Leicester: The BPS (DCP).
Bateson, G. (1972). Steps to an Ecology of Mind. New York: Ballantine.
Molich, R., and Nielsen, J. (1990). Improving a human-computer dialogue, Communications of the ACM 33, 3 (March), 338-348.
Nielsen, J., and Molich, R. (1990). Heuristic evaluation of user interfaces, Proc. ACM CHI'90 Conf. (Seattle, WA, 1-5 April), 249-256.
Nielsen, J. (1994a). Enhancing the explanatory power of usability heuristics. Proc. ACM CHI'94 Conf. (Boston, MA, April 24-28), 152-158.