http://www.kate.ro/
Prima pagina » IT Trends - Agora

IT Trends - Agora


Ka&Te Associates a lansat versiunea HR Executive 2.0 - o solutie software pentru optimizarea proceselor si costurilor cu resursele umane ale companiilor.


1. Cum se pozitioneaza Ka&Te in peisajul IT romanesc actual?

[Cristian Stefanescu] Ka&Te Associates este una dintre companiile romanesti de top in domeniul consultantei si administrarii infrastructurilor IT. Suntem prezenti pe piata din anul 2005, timp in care ne-am dezvoltat continuu competentele, astfel incat in acest moment oferim servicii complete de consultanta IT, dezvoltare de aplicatii, cu precadere aplicatii web, si administrare infrastructuri IT&C.

Echipa noastra este formata din profesionisti cu experienta relevanta in domeniul IT (majoritatea cu peste 15 ani experienta), ceea ce ne permite sa asiguram servicii pentru peste 100 de clienti din toate domeniile de activitate. Suntem mandri sa spunem ca am reusit de-a lungul timpului sa construim parteneriate puternice alaturi de clientii nostri astfel ca nici unul dintre acestia nu a renuntat la serviciile noastre odata contractate.

In ceea ce priveste rezultatele de business, compania noastra a inregistrat in 2010 o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri vs. 2009, iar pentru acest an ne asteptam la o evolutie similara si o cifra de afaceri cu 35% mai mare decat in 2010.

2. Prin ce va diferentiati de competitie?

[Cristian Stefanescu] Cred ca unul dintre principalele lucruri care ne diferentiaza de restul pietei il reprezinta faptul ca suntem pentru clientii nostri „1 Point of Contact”. Aceasta insemna ca avem capabilitatile necesare sa deservim toate segmentele activitatii IT care se desfasoara in orice companie (de la consultanta IT, administrare infrastructura IT, dezvoltare de aplicatii software, dezvoltare site-uri web complexe, pana la asigurarea unui flux complet de achizitii hardware).

In dezvoltarea serviciilor noastre am urmarit intotdeauna sa fim un suport real pentru clienti si sa le oferim solutii de business care sa ii ajute sa isi dezvolte cat mai mult afacerile. De aceea, toate serviciile oferite de Ka&Te (indiferent daca vorbim despre aplicatii software, consultanta sau administrare infrastructura) sunt concepute si realizate in asa fel incat sa aduca valoare adaugata.

In ceea ce priveste segmentul de aplicatii Software, oferim atat aplicatii pe care le dezvoltam la cerere pe baza cerintelor si nevoile de business ale clientilor nostri cat si aplicatii dezvoltate déjà de noi pe care le configuram si customizam pentru fiecare partener in parte.

De asemenea, serviciile de administrare a infrastructurii IT&C vin in sprijinul clientului eficientizand resursele atat la nivel tehnic, de personal si logistic, dar mai ales la nivel de costuri operationale (care pot fi astfel mai mici cu pana la 50%).

Un alt avantaj pe care il oferim clientilor consta in timpii de raspuns si rezolvare extrem de redusi fata de media pietei. Echipa noastra este foarte bine structurata in acest moment, iar dimensiunea ei ne permite o flexibilitate extraordinara in sprijinirea clientilor, astfel ca media timpilor de reactie Ka&Te este de pana in 30 de minute.

3. Ce segment din activitatea Ka&Te este cel mai profitabil in prezent?

[CS] As numi aici serviciile de administrare a infrastructurii IT, a caror cerere a crescut considerabil in ultimii ani. Conform studiului realizat de Asociatia Central si Est Europeana de Outsourcing IT- Analiza pietei de outsourcing IT in CEE in anul 2010, cererea pe piata interna pentru acest tip de servicii a crescut cu 61% in 2010 vs 2009. In continuare acesta ramane unul dintre segmentele cu un mare potential de crestere. Companiile de pe piata locala incep sa constientizeze beneficiile externalizarii acestor servicii fapt care conduce, in mod firesc, la cresterea cererii.

Si intr-adevar, servciiile de administrare a infrastructurii IT aduc beneficii concrete pentru businessul clientilor precum:

  • Se pot reduce cu pâna la 50% costurile de administrare a infrastructurii IT. Furnizorii de servicii externalizate de administrare a infrastructurii IT actioneaza ca o echipa care garanteaza exploatarea eficienta a echipamentelor, sistemelor si aplicatiilor folosite.
  • Companiile se concentreaza pe activitatea lor de baza. Angajatii au mai mult timp sa se dedice domeniilor lor de activitate, în loc sa încerce sa rezolve probleme de IT, pentru ca primesc suport IT complet si continuu.
  • Se obtin rezultate de business mai bune. Datorita faptului ca infrastructura IT lucreaza la un nivel de perfomanta maxim, se obtin cresteri de productivitate, iar companiile nu se mai confrunta cu opririle repetate ale fluxurilor de lucru datorate incidentelor informatice.
  • Imbunatatirea ROI (Return on Investment) si reducerea TCO (Total Cost of Ownership) prin standardizare si eficientizarea operationala.
  • 4. Unde considerati ca pot fi aduse imbunatatiri?

    [CS] Cred ca in primul rand ar trebui sa ne concentram pe educarea pietei romanesti cu privire la beneficiile outsourcingului serviciilor IT. Desi cererea pentru astfel de servicii a crescut in ultimii ani, companiile romanesti sunt in continuare reticente atunci cand vine vorba de externalizarea acestor servicii, tocmai pentru ca la noi nu exista o cultura formata in acest sens.

    In Romania cresterea acestui segment de piata este una dintre cele mai mari din regiune (51% in 2010 vs. 2009, potrivit studiului Asociatiei Central si Est Europeana de Outsourcing IT- Analiza pietei de outsourcing IT in CEE in anul 2010). Dar aceasta crestere trebuie plasata in contextul in care tara noastra recupereaza teren, cererea in Romania pentru acest tip de servicii fiind destul de scazuta.

    In concluzie, in ultimii trei ani s-a inregistrat o crestere mare comparativ cu perioada anterioara crizei financiare, insa Romania este mult in urma tarilor EU, chiar si daca consideram numai fostele tari comuniste. Cresterea outsourcing-ului s-a bazat mai mult pe considerente economice in aceasta perioada, desi avantajele sunt mult mai diverse si complexe: imbunatatirea Return on Investment, concentrarea companiilor pe activitatea lor de baza, calitate mai buna a serviciilor IT, reducerea Total Cost of Ownership.

    La nivel european, specialistii de la Forrester Research se asteapta pentru 2011 la o crestere de 8% a pietei de servicii de administrare a infrastructurii IT - pana la 55 miliarde de Euro. Astfel, piata europeana de outsourcing IT va avea o crestere mai mare decat cea preconizata in Statele Unite – si anume 6,8 % - ajungand la 101 miliarde de dolari.

    5. Ce tip de companii predomina in portofoliul de clienti al Ka&Te? Vizati noi segmente de piata?

    Portofoliul nostru este extrem de variat din punct de vedere al dimensiunilor clientilor dar si al obiectelor de activitate ale acestora. In 2011, ne-am extins portofoliul cu o serie de companii precum: Gemisa Business Services, Optical Network, Babybuzz, Oxigen Plus, Bia Human Resource Management Services, Fleet Management Services, Patiline, Medicover.

    Printre cei mai mari clienti ai nostri la acest moment se numara: ItaloRomena Leasing, Medicover, Orion Lighting, Raiffeisen Banca pentru Locuinte, OTP Leasing, OMV Petrom, Octagon Contracting & Engineering.

    Ca plan pe termen mediu si lung, vizam in primul rand sa ne extindem pe piete internationale dar si local, pe noi segemente de piata.

    6. Prin prisma activitatii pe care o desfasurati, ce bariere intalniti frecvent in comunicarea cu firmele romanesti? Cum le depasiti?

    [CS] Dupa cum spuneam, una dintre principalele bariere pe care le intalnim o reprezinta lipsa unei culturi organizationale, atunci cand vine vorba de externalizarea serviciilor IT. Fie ca ne referim la companii mari sau businessuri mai mici, intelegerea beneficiilor pe care le introduce externalizarea serviciilor IT ramane in continuare o problema.

    Acest lucru se explica si prin faptul ca piata locala este inca una tanara, in curs de consolidare, iar beneficiile externalizarii serviciilor de administrare a infrastructurii IT pentru orice tip de business sunt in continuare insuficient cunoscute sau explicite pentru principalii factori de decizie din companii.

    O alta bariera ar fi lipsa bugetelor: desi necesitatea exista, nu sunt suficienti bani sa isi permita un serviciu decent externalizat si lucreaza la negru cu diverse persoane fizice care de multe ori mai mult strica decat repara, neavand intotdeauna pregatirea necesara dar nici responsabilitatea lucrarilor efectuate. Din nefericire, tocmai lucrul cu persoane necalificate de tipul acestora, va genera, mai devreme, sau mai tarziu, cresteri dramatice ale costurilor IT.

    Insa aceste bariere pot fi depasite doar daca toti jucatorii din acest domeniu vor avea in vedere sa ofere informatii clare si complete clientilor referitoare la beneficiile reale ale externalizarii serviciilor IT. Noi facem acest lucru de ani de zile, si deja observam o usoara schimbare in atitudinea clientilor.

    7. Cum va raportati la noile noile tehnologii - Cloud Computing, SaaS, IaaS etc.?

    [CS] Suntem in permanenta la curent cu noile tehnologii si incearcam sa sa venim in intampinarea nevoilor clientilor cu solutii care atrag reduceri de costuri si cresterea stabilitatii sistemelor informatice si implicit a businessului fiecarui partener.

    Astfel Ka&Te promoveaza serviciile de tip cloud public oferite printr-un parteneriat cu Microsoft Cloud Services. Partea de cloud privat este asigurata prin implementarea tehnologiilor VMWare Microsoft. Prin integrarea serviciilor de tip cloud clientii nostrii obtin o reducere majora a costurilor generate de achizitia suplimentara de hardware, licentiere si administrare.

    In ceea ce priveste oferirea serviciilor software pe baza de abonament, deja oferim solutia HR Executive sub forma de Saas. Aceasta este, de altfel, o zona de expertiza pe care intrentionam sa o extindem si mai mult in perioada urmatoare pentru alte aplicatii ale noastre (programari, clinica, ticketing).

    8. Care sunt obiectivele Ka&Te pentru viitorul apropiat?

    Din punct de vedere al dezvoltarii, in acest an, in primul rand dorim sa ne realizam planurile de crestere si extindere in restul tarii. Pe termen mediu, asa dupa cum spuneam, dorim sa crestem volumul clientilor externi (avem deja clienti din Belgia si Polonia) si sa adaugam noi produse in portofoliul aplicatiilor noastre.

    Din punct de vedere organizational, vrem sa finalizam implementarea unor programe de management care ne vor permite sa eficientizam si sa crestem calitativ toate procesele interne. Astfel, pana la sfarsitul anului, intentionam sa implementam in toate departamentele sistemul Ballanced Scorecard, iar in 201 sa demaram implementarea sistemului Six Sigma.




    Despre Ka&Te Associates

    Infiintata in 2005, Ka&Te Associates este unul dintre consultantii de top în domeniul IT din Romania, care ofera servicii complete de consultanta in tehnologia informatiei si aplicarea acesteia în solu?ionarea afacerilor. Cu o echipa de specialisti cu experienta relevanta in domeniu (media fiind de peste 15 ani) Ka&Te ofera servicii IT adaptate pentru companii din domenii precum: institutii financiare, construc?ii, auto, FMCG sau sanatate.

    In portofoliul de clienti ai companiei Ka&Te se numara clienti precum: Enal Romania, OTP Leasing, ItaloRomena Leasing, Medicover, Orion Lighting, OMV Petrom, Raiffeisen Banca pentru Locuinte, Octagon Contracting & Engineering.



    Pentru mai multe informatii despre Ka&Te va rugam contactati:
    Loredana Isabela Penescu
    email: loredana.penescu@kate.ro; tel: 0735 555 113

Scroll to top