Metodologie desfasurare a proiectului
Metodologia dezvoltare si implementare folosita a fost dezvoltata pe baza experientei acumulate de catre firma noastra in dezvoltarea proiectelor IT, ingloband proceduri, practici si metode recomandate de standarde precum PMI PMBOK, Prince2, SixSigma.
Metodologia pune la dispozitia tuturor celor implicati in derularea proiectelor un cadru formal care reglementeaza si asigura desfasurarea eficienta a activitatilor de dezvoltare si implementare, asigurand atingerea cu succes a obiectivelor: cresterea calitatii livrabilelor, scurtarea duratei proiectelor, standardizarea proceselor, cresterea eficientei tuturor resurselor.
De asemenea, metodologia are rolul de a ghida si asista activitatea project managerilor pe tot parcursul desfasurarii proiectelor si de a urmari daca au fost atinse obiectivele si beneficiile stabilite ale proiectelor respective.
Documentele principale care guverneaza desfasurarea proiectului sunt “Contractul”, “Project Charter-ul” (intotdeauna ultima versiune) si “Specificatia Functionala si de Design”, inclusiv anexele acestora. Orice intelegere verbala sau in scris intre cele doua parti contractante, care nu este formalizata in unul din aceste documente, nu va fi luata in considerare.
Metodologia se bazeaza pe cativa factori esentiali pentru desfasurarea cu succes a proiectului:
Beneficiile metodologiei
Rezultatul direct al utilizarii metodologiei sus mentionate consta in cresterea profitatbilitatii proiectelor, in cresterea calitatii produselor si a serviciilor oferite precum si reducerea timpului de implementare astfel incat partenerii nostri pot:
Ca modalitate de abordare a proceselor de management si de derulare a proiectelor, metodologia are la baza cateva elemente principale: